حدیث روز
امام صادق (ع) فرمود: کربلا را زیارت کنید و این کار را ادامه هید، چراکه کربلا بهترین فرزندان پیامبران را در آغوش خویش گرفته است.

پنجشنبه, ۱ آذر , ۱۴۰۳ Thursday, 21 November , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 19 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 4 تعداد دیدگاهها : 3×
  • جدیدترین مقالات

  • اطلاعیه ها

    اگه دوستداری برای زائرای امام حسین(ع) لقمه آماده کنی اما شرایط پخت و پز نداری، یا برات فراهم نیست که تعداد زیادی لقمه آماده کنی اصلا غصه نخور! میتونی هر مقدار هزینه که برات مقدوره رو به دستان پربرکت خیریه کریم اهل بیت بسپاری تا برای زائزای حضرت لقمه به عنوان میان وعده آماده کنن! توئم دلت حال و هوای سفر اربعین رو کرده اما امسال قسمتت نشده که عازم بشی؟ این که غصه نداره! با شرکت تو پویش “بیت الحسین” میتونی حال و هوای اربعین رو به خونه‌ت بیاری! اگه شرایط و امکانات میزبانی از زائرای اربعینی رو داری، با امدادزائر تماس بگیر و مشخصاتت رو ثبت کن تا برات زائر بفرستیم! “پویش زیارت نیابتی کربلا” اگه امسال توفیق زیارت اربعین رو ندارین، میتونین ثبت نام کنین تا زائرای اربعینی کربلا به نیابت از شما زیارت انجام بدن. برای ثبت نام به @emdadzaer_admin2 در ایتا پیام بدهید. دوستداری بدون اینکه زحمت زیادی بکشی، زائرای اباعبدالله رو مهمون سفره‌ت کنی؟ کاری نداره! هر تعداد غذایی که خواستی رو خونه بپز، بعدش ما رو خبر کن، ما میرسونیمش به زائرای حضرت! تاحالا شده واسه سفر اربعین بری شهرای مرزی، تنها، با زن و بچه، خسته و گرسنه، ماشینتم خراب شده باشه، تو اون گرمای وحشتناک آرزو کنی کاش یکی بود که کمکتون میکرد؟سامانه امداد زائر همون آرزوی برآورده شده‌ی شماست!سامانه امداد زائر یه سامانه‌ی تلفنیه که 24ساعته فعاله و پاسخگوی سئوالات زائرای اربعینیه. پرتقاضاترین مرزها در ایام اربعین کدامند؟ راه‌اندازی موکب مردمی «امداد زائر» برای تسهیل تردد و راهنمایی زوار هفتم صفر، سالروز بزرگداشت سلمان فارسی اینترنت روبیکا برای زائران اربعین رایگان شد

    راه‌اندازی موکب مردمی «امداد زائر» برای تسهیل تردد و راهنمایی زوار
  • مرداد 22, 1403 ساعت: ۱۴:۱۴
  • شناسه : 738
    بازدید 66
    پ
    پ

    مسئول اجرایی موکب مردمی «امداد زائر» گفت: با توجه به حجم بالای تردد زوار، از چند سال پیش موکب مردمی «امداد زائر» برای تسهیل تردد و راهنمایی زوار راه اندازی شده است.

    امیر فرهنگیان در نشست خبری امروز (۲۱ مرداد) با اشاره به راه اندازی موکب مردمی «امداد زائر» از سال ۱۳۹۷، گفت: کرمانشاه با وجود مرز خسروی که از گذشته‌های دور اولین و قدیمی‌ترین مرز تردد زوار به سمت عتبات عالیات بوده و به عنوان «دروازه کربلا» شناخته می شود، همواره مسیر تردد زوار بوده و زوار بیش از ۲۰ استان کشور که از دو مرز خسروی و مهران راهی کربلا می‌شوند، از این استان عبور می‌کنند.

    وی افزود: در همین راستا با توجه به حجم بالای تردد زوار، از چند سال پیش موکب مردمی «امداد زائر» جهت تسهیل تردد و راهنمایی زوار راه اندازی شده است.

    وی افزود: این موکب در حقیقت پلی است میان زائرین، مردم و موکب‌ها و جهت تهییج و تشویق مردم به خدمت رسانی زوار کار خود را آغاز کرده است.

    فرهنگیان گفت: این موکب مردمی شامل چهار کمیته اصلی «سامانه»، «استقبال، بدرقه و میدانی»، «آشپزخانه» و «رسانه و فضای مجازی» می‌باشد.

    وی افزود: کمیته سامانه با شماره تماس ۳۱۳۸-۰۸۳ راهنمای زوار است و هر زائری که به استان وارد می‌شود، برای او پیامکی از طرف سامانه «امداد زائر» ارسال شده که در آن ضمن خوشامدگویی، از زائرین خواسته می شود که در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی جهت اسکان و تغذیه و مسیر و … با این شماره تماس بگیرند.

    فرهنگیان گفت: این سامانه ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی است و اپراتورهای ما در زمان کوتاهی زوار را با توجه به سامانه اطلاعاتی که در اختیار دارند، راهنمایی می‌کنند.

    وی افزود: علاوه بر راهنمایی، زوار هر مشکلی که دارند، حتی اگر خودروی آنها در مسیر دچار مشکل شده می‌توانند با سامانه تماس گرفته و ما در صورت توان یا امدادرسانی کرده و یا راهنمایی می‌کنیم. بطور مثال سال گذشته مواردی داشتیم که فردی خودروی یدک کش داشته و در سایت ثبت نام کرده و ما هرجا که خودروی زائری دچار مشکل شد، از خدمات این خادم عزیز بهره گرفتیم.

    به گفته فرهنگیان سال گذشته بیش از ۱۰ هزار تماس با این سامانه گرفته شده است.

     

    فرهنگیان به وظایف کمیته استقبال، بدرقه و میدانی اشاره و تصریح کرد: اعضای این کمیته در ورودی‌های استان در مسیر تردد زوار و در پایانه خسروی و حتی پایانه منذریه مستقر هستند و هرگونه راهنمایی در خصوص مسیر و مواکب و قیمت های مربوط به حمل و نقل و … را به زوار ارائه می‌دهند.

    وی افزود: کمیته آشپزخانه هم پخت غذا را برعهده داشته و به موکب‌هایی که اسکان داشته اما توان پخت غذا ندارند، پرس های غذا را تحویل می‌دهند. این موکب سال گذشته در شبانه روز تا ۲۰۰۰ پرس غذا را هم پخت و توزیع کرد.

    فرهنگیان به وظایف کمیته رسانه و فضای مجازی هم اشاره و تصریح کرد: این کمیته مسئول انجام تبلیغات محیطی بوده و بنرهایی را در مسیر تردد زوار نصب کرده و سایر امورات مربوط به تبلیغات محیطی را انجام می‌دهد.

    مسئول اجرایی موکب مردمی «امداد زائر» در ادامه با بیان اینکه همه افراد می‌توانند خادم امام حسین(ع) شوند، گفت: هر فردی با هر مهارتی و با هر شرایطی در صورت تمایل می تواند با سامانه ۳۱۳۸-۰۸۳ تماس گرفته و یا به سایت www.emdad.ir مراجعه کرده و ثبت نام کنند.

    وی افزود: افراد می‌تواند تاریخ خاصی را مشخص کرده و برای خدمات رسانی به زوار اعلام آمادگی کنند تا در همان تاریخ از توان فرد جهت خدمات رسانی به زوار بهره گرفته شود.

    فرهنگیان گفت: اگر افراد مهارت خاصی هم دارند، بطور مثال راننده هستند یا مکانیکی، کفاشی، آشپزی و …. بلدند، می‌توانند اعلام کنند تا از همان مهارت آنها برای خدمات رسانی به زوار استفاده شود.

    وی در ادامه از راه اندازی پویش های مختلف جهت خدمات رسانی به زوار خبر داد و افزود: از جمله این پویش.ها، پویش بیت الحسین(ع) است. در این پویش افرادی که خانه ای برای اسکان زوار دارند به هر تعداد شب که بتوانند، در تماس با سامانه «امداد زائر» اعلام آمادگی کرده و زوار جهت اسکان به سمت منزل آنها هدایت می‌شوند.

    فرهنگیان گفت: پویش دیگر، پویش «زیارت نیابتی» است. در این پویش افرادی که به هر دلیل نمی توانند به زیارت مشرف شوند در سامانه «امداد زائر» ثبت نام می‌کنند و اسامی آنها روی کاغذ نوشته می‌شود و لب مرز به هر زائری که تمایل داشته باشد یکی از این کاغذها داده شده و آن زائر به نیابت آن فرد زیارت انجام می‌دهد.

    وی افزود: پویش دیگر، پویش «یک لقمه عشق» است. در این پویش هر فردی که نذرخانگی بصورت لقمه داشته باشد، با سامانه تماس گرفته و خدام موکب، نذری او را تحویل گرفته و میان زوار توزیع می‌کنند.

    مسئول اجرایی موکب مردمی «امداد زائر»  گفت: در پویش دیگر که «یک آشپزخانه، یک موکب» نام دارد، افراد می‌توانند هر تعداد پرس غذا که توان دارند پخت کرده و اطلاع دهند تا خدام موکب با مراجعه به درب منازل از آنها تحویل گرفته و میان زوار توزیع کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.