حدیث روز
امام صادق (ع) فرمود: کربلا را زیارت کنید و این کار را ادامه هید، چراکه کربلا بهترین فرزندان پیامبران را در آغوش خویش گرفته است.

پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 19 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 4 تعداد دیدگاهها : 3×
  • جدیدترین مقالات

  • اطلاعیه ها

    اگه دوستداری برای زائرای امام حسین(ع) لقمه آماده کنی اما شرایط پخت و پز نداری، یا برات فراهم نیست که تعداد زیادی لقمه آماده کنی اصلا غصه نخور! میتونی هر مقدار هزینه که برات مقدوره رو به دستان پربرکت خیریه کریم اهل بیت بسپاری تا برای زائزای حضرت لقمه به عنوان میان وعده آماده کنن! توئم دلت حال و هوای سفر اربعین رو کرده اما امسال قسمتت نشده که عازم بشی؟ این که غصه نداره! با شرکت تو پویش “بیت الحسین” میتونی حال و هوای اربعین رو به خونه‌ت بیاری! اگه شرایط و امکانات میزبانی از زائرای اربعینی رو داری، با امدادزائر تماس بگیر و مشخصاتت رو ثبت کن تا برات زائر بفرستیم! “پویش زیارت نیابتی کربلا” اگه امسال توفیق زیارت اربعین رو ندارین، میتونین ثبت نام کنین تا زائرای اربعینی کربلا به نیابت از شما زیارت انجام بدن. برای ثبت نام به @emdadzaer_admin2 در ایتا پیام بدهید. دوستداری بدون اینکه زحمت زیادی بکشی، زائرای اباعبدالله رو مهمون سفره‌ت کنی؟ کاری نداره! هر تعداد غذایی که خواستی رو خونه بپز، بعدش ما رو خبر کن، ما میرسونیمش به زائرای حضرت! تاحالا شده واسه سفر اربعین بری شهرای مرزی، تنها، با زن و بچه، خسته و گرسنه، ماشینتم خراب شده باشه، تو اون گرمای وحشتناک آرزو کنی کاش یکی بود که کمکتون میکرد؟سامانه امداد زائر همون آرزوی برآورده شده‌ی شماست!سامانه امداد زائر یه سامانه‌ی تلفنیه که 24ساعته فعاله و پاسخگوی سئوالات زائرای اربعینیه. پرتقاضاترین مرزها در ایام اربعین کدامند؟ راه‌اندازی موکب مردمی «امداد زائر» برای تسهیل تردد و راهنمایی زوار هفتم صفر، سالروز بزرگداشت سلمان فارسی اینترنت روبیکا برای زائران اربعین رایگان شد

    پ
    پ

    وسایل مورد نیاز:

    ۱.سعی کنید وسایل کم وزنی را با خود حمل کنید. نیازی به همراه داشتن غذا یا آب نیست چون مقدار زیادی غذا و آب در مسیر موجود است.

    2 . مقداری داروی اساسی برای 2 یا 3 روز پیاده روی همراه داشته باشید. با اینکه تعدادی کلینیک های کوچک و کمپ های درمانی در طول مسیر وجود دارند.

    3 . به جای همراه داشتن کیف دستی یا کیف خرید یک کوله پشتی سبک را به وسایلتان اختصاص بدهید.

    4 . برای جلوگیری از سرما خوردگی لباس های مناسب به همراه داشته باشید: جوراب، دستکش،کلاه، پوشش گوش، کاپشن و غیره

    5 . کرم مناسب برای تاول و عرق سوز به همراه داشته باشید. البته اگر  میدانید مداوم دچار می شوید.

    6 . شما میتوانید یک قرآن، دعا و زیارت جیبی به همراه داشته باشید. البته بهتر است این ها را درموبایل خود داشته باشید تا درحال پیاده روی گوش فرا داده یا بخوانید.

    7 . کفش های تازه و بسته بندی را نپوشید. بهتر است یک کفش مناسب و آزاد بپوشید.

    8 . پاسپورت و شارژر موبایل را حتما به همراه داشته باشید.

     

    نکات پیاده روی اربعین:

    ۱.پیاده روی را از طلوع آفتاب آغاز کرده و در مغرب به طور کامل توقف

    2 . اولین شب را در یکی از موکب ها (کمپ یا حسینیه) در حدود ستون 500 و دومین شب را حدود ستون 1000 بگذرانید.

    3 .  مدت طولانی پیاده روی نکنید. هر زمانی لازم بود استراحت کنید.

    4 . در زمان نماز مغرب جایی را برای خواب بین صدها موکب (کمپ یا حسینیه) پیداکنید. نیازی به نگرانی نیست چون تعدادی زیادی از این موکب ها وجود دارد.

    5 . مراکز افراد گمشده در ستون های 72 ، 335 ، 602 ، 1103 و حرم حضرت عباس(علیه السلام) قرار دارند. هر 3 کیلومتر مرکز گزارش گمشدگان تعبیه شده است.

    نکات مهم:

    ۱. همه خدمات در طول مسیر مانند اسکان، نوشیدنی ها، غذاها و حتی ماساژ بصورت رایگان ارائه می شود. نیازی به حمل مقدار زیادی پول نیست مگر که بخواهید به موکب ها (کمپ یا حسینیه) کمکی کرده باشید.

    2 . سرویس های بهداشتی فراوانی در طول مسیر قرار دارند و همینطور تعدادی از موکب ها نیز سرویس بهداشتی فرنگی دارند.

    3 . نیازی نیست نگران به پایان رساندن مسیر باشید. در هر جایی تصور کردید که دیگر توانایی ادامه دادن مسیر را ندارید میتوانید از صدها ون، ماشین و یا اتوبو سهایی که در مسیر هستند برای رسیدن به کربلا استفاده کنید.

    4 . به طور متوسط 99 / 99 درصد تمامی زنان و مردان بالای 10 سال بدون هیچ مشکلی در روز سوم مسیر را به پایان می رسانند.

    5 . از اینکه نام و آدرس هتل و یا حسینیه محل سکونت خودتان در کربلا را میدانید اطمینان حاصل کنید.

    6 . اگر که میخواهید تماس تلفنی داشته باشید بهتر است این کار را قبل از طلوع آفتاب انجام دهید به این خاطر که احتمالا به دلیل ترافیک بالای شبکه در طول روز با مشکل برخواهید خورد.

     

    اربعین از سیم کارت ایرانی استفاده کنیم یا عراقی؟

    برای استفاده از سیم‌کارت دو انتخاب پیش روی مسافران اربعین حسینی است. اولین گزینه استفاده از سیم‌کارت ایرانی و پرداخت هزینه‌ رومینگ و مکالمات است و دومین گزینه هم خرید سیم‌کارت عراقی است.

     

    معمولا سرویس رومینگ در روزهای راهپیمایی اربعین دچار مشکل می شود و برای زوار بهتر است با خرید سیم کارت عراقی و استفاده از شبکه های ارتباطی کشور عراق، از بهترین راه برای برقراری ارتباط با ایران استفاده نمایند.

    سیم کارت های عراقی معمولا توسط سه شرکت Asiacell ، Zain و Korek ارائه می شوند که هر کدام از قیمت و میزان شارژ اولیه متفاوتی برخوردارند. ابتدا باید حتما توجه داشت که خرید سیم کارت از مراکز معتبر در عراق انجام شود.

    خرید سیم کارت عراقی قطعا هزینه های ارتباطی کمتری را نیز برای مسافران به دنبال خواهد داشت. زیرا اپراتورهای عراقی در این ایام سیم کارت های خود را با تخفیفات ویژه برای ارتباطات درون شبکه ای ارائه می کنند و استفاده از این نوع خدمات برای زائران ایرانی که معمولا به صورت گروهی یا کاروانی سفر می کنند، بسیار با صرفه و اقتصادی می باشد و به آنها کمک می کند تا با خرید چند سیم کارت از یک اپراتور، از ارتباط مستمر و ارزان قیمت درون کاروانی در طول سفر بهره مند گردند.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.